Met de lancering van Connectivity as a Service (CaaS) zet Capestone een nieuwe stap in de ondersteuning van partners. Het platform maakt het mogelijk om de 4G/5G-routers en de connectiviteit voor partners centraal te beheren en monitoren. Connectiviteit is zo niet langer een losse component, maar een complete service.
Met Connectivity as a Service ontzorgt Capestone haar partners volgens Support Engineer IoT Stefan Hoeven van configuratie tot beheer. “Zo kunnen zij zich focussen op hun eigen dienstverlening”, zegt hij. “Partners hebben namelijk steeds meer behoefte hebben aan voorspelbare, schaalbare oplossingen. Met deze portal, die ook whitelabel beschikbaar is, spelen we daar proactief op in.”
Van hardware naar totaaloplossing
Waar connectiviteit voorheen draaide om de aanschaf van losse hardware en datasims, biedt Capestone volgens Stefan met CaaS nu een volledige totaaloplossing. “De 4G/5G IoT-routers die we leveren, worden ook geconfigureerd, beheerd en continu gemonitord. De oplossing werkt via de Private APN van Capestone en kan gebruikt worden met KPN IoT, Odido of andere multi-operator datasims. Voor partners die dat nodig hebben, is ook een vast IP-adres beschikbaar.”
“Het grote voordeel van Connectivity as a Service is dat partners zich niet meer hoeven te verdiepen in technische instellingen of onderhoud”, legt Stefan uit. “Wij nemen dat stuk volledig uit handen. Mocht er toch een defect zijn, dan zorgen we dat er direct een vervangend device beschikbaar is. Zo zijn de klanten van onze partners altijd verzekerd van een stabiele en veilige verbinding.”
Schaalbaar en voorspelbaar
Met CaaS wordt connectiviteit bovendien voorspelbaar en schaalbaar. Tegen een vast bedrag per maand hebben partners toegang tot een oplossing die meegroeit met hun organisatie. Geen onverwachte kosten, geen extra investeringen. “Wij bewaken de prestaties van de routers en het mobiele netwerk proactief en denken actief mee over verbeteringen en optimalisaties”, zegt Stefan. “Dat geeft onze partners de zekerheid dat hun connectiviteit altijd futureproof is.”
Nieuwe standaard
Het Connectivity as a Service-portal is dus méér dan alleen een technische oplossing. In de ogen van Stefan is het een nieuw dienstverleningsmodel dat hardware, connectiviteit, software en support samenbrengt tot één geheel. “Voor Capestone is dit de volgende stap in de manier waarop we partners ondersteunen”, besluit Stefan. “De dienstverlening is betrouwbaar, proactief en volledig afgestemd op de wensen van klanten. Daar ligt onze kracht.”
Wie meer wil weten over Connectivity as a Service kan Capestone bereiken via sales@capestone.com, of belt naar 085 111 0838.
(dit artikel verscheen eerder in ITchannelPRO magazine #03 2025)





